Echipamentele periferice
Echipamentele periferice asigură comunicarea dintre om și mașină la intrarea și ieșirea informațiilor din unitatea centrală și stocarea unui volum important de date care pot fi reutilizate ulterior.De asemenea echipamentele periferice asigură comunicațiile cu alte rețele de calculatoare,Internet.
Mouse-ul este un dispozitiv de intrare care controlează deplasarea cursorului pe ecranul monitorului.Rolul lui este selectarea unor comenzi în programele conduse prin meniuri.Această selectare se realizează prin poziționarea unor comenzi în programele conduse prin meniuri.Această selectare este realizată prin poziționarea cursorului de mouse în locul dorit și efectuarea unui click.Mouse-ul este un echipament care poate fi deplasat pe o suprafață plată.El conține 2 sau 3 butoane,cele mai moderne fiind prevăzute și cu o rotiță utilizată pentru rularea informațiilor afișate pe ecran.Exista 3 tipuri de bază pentru mouse:
- mecanic-are o bilă metalică sau de cauciuc ce se poate roti în toate direcțiile mutînd corespunzător indicatorul pe ecran,sensul de mișcare fiind detectat prin senzori incorporați;
- optic-pentru detectarea mișcării se folosește un laser;deplasarea se face folosind o suprafață specială,dotată cu o grilă.Acest tip de mouse răspunde mai rapid și mai precis decît cele mecanice,dar sunt și mai scumpe.
- optomecanic-folosește o combinație de tehnologii mecanice și optice,dar nu necesită suprafețe speciale.
Ecranul este un suport de ieșire pe care calculatorul scrie rezultatele prelucrărilor,mesajele pentru utilizator și informațiile despre starea sistemului.Acesta face parte dintr-un dispozitiv numit display sau monitor care este format și din circuite necesare obținerii imaginii pe ecran.Monitorul este conectat la o placă video(adaptorul video) din calculator care prelucrează semnalele primite de la procesor pentru a le transforma în imagini grafice.
![](http://4.bp.blogspot.com/-P_5TGF97G3c/U1GKfu8LyFI/AAAAAAAAAEY/GGIIZR6HMlU/s1600/img_componente_pc_101.jpg)
![](http://1.bp.blogspot.com/-aS2MpEKlHLo/U1GKuk_F5vI/AAAAAAAAAEg/PmkCy8ThLg0/s1600/ps3-joystick-dualshock-3-playstation-3-100-original-sellado_MLA-F-3963665897_032013.jpg)
Joystickul este o manetă care se mișcă în toate direcțiile,controlînd astfel deplasarea cursorului.Este similar unui mouse,cu deosebirea că la mouse mișcarea cursorului încetează odată cu deplasarea,pe cînd la joystick cursorul continuă să se deplsaeze în direcția în care acesta este îndreptat,încetînd doar în momentul în care revine în poziția inițială(de repaos).Se folosește intens la jocurile pe calculator.
![](http://1.bp.blogspot.com/-bIb9tRKO5H8/U1GK0htIM0I/AAAAAAAAAEo/4FRxdh5oIQI/s1600/web-cam-computer-camera-digital-usb-6-led.jpg)
![](http://2.bp.blogspot.com/-W1tveq5k6Ao/U1GK6eY8MkI/AAAAAAAAAEw/QEP9Z-3mDtU/s1600/6655.jpg)
Scanner-ul este un dispozitiv care poate prelua textele sau imaginile tipărite pe hîrtie,transformîndu-le într-un format prelucrabil,cu ajutorul unei aplicații speciale.Practic scannerul digitizează imaginea,adică o transformă într-o colecție rectangulară de puncte colorate reprezentînd,cu aproximație,imaginea copiată.
Imprimanta este un dispozitiv periferic prin intermediul căruia sunt extrase datele din calculatoare prin înscrierea automată a caracterelor alfanumerice sau grafice pe hîrtie.
Imprimanta este un dispozitiv periferic prin intermediul căruia sunt extrase datele din calculatoare prin înscrierea automată a caracterelor alfanumerice sau grafice pe hîrtie.
Tipuri de imprimante:
- imprimantă matriceală
- imprimantă cu jet de cerneală
- imprimantă laser
- imprimantă cu imprimare termică
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu